Ученикам потребуется листок бумаги и карандаш. Учитель дает инструкции.
Например,
Draw a ring in the top left hand corner of the page.
Draw a letter "H” under the ring.
Draw a letter "I” above the ring.
Draw a letter "E” inside the ring.
Draw a
figure "
Draw a rectangle in the top right hand corner of the page.
Draw a letter "I” under the ring.
Draw a
figure "
Draw a
figure "
Draw a letter "F” to the right of the ring.
Draw a letter "B” inside the ring.
Draw a triangle in the middle of the page.
Draw a letter "A” in the middle of the triangle.
Draw a
figure "
Draw a
figure "
Draw a
figure "
Draw a square in the bottom left corner of the page.
Draw a letter "C” in the middle of the square.
Draw a letter "G” to the left of the square.
Draw a
figure "
Draw a
figure "
Draw an octangle ['PktxNg(q)l] in the bottom right corner of the page.
Draw a letter "J” on the octangle.
Draw a letter "D” inside the octangle.
Draw a
figure "
Далее нарисованное сравнивается с образцом у учителя.
Вариант 2. Отработка before и after
Чертим две горизонтальные и две вертикальные линии. В них вписываем по две цифра или буквы через наклонную черту.
Пример.
Класс делим на две команды. Первый игрок выбирает ячейку и говорит (на примере первой ячейки): a is before b; b is after a.
Если игрок правильно дал ответ, в ячейку вписывается символ его команды. Если нет, то ячейка остается без символа до тех пор, пока не будет назван правильный вариант. Выигрывает та команда, которая заполнит ячейки по горизонтали, или вертикали, или диагонали.
Вариант 3.
Учитель диктует рассказ, а ученики рисуют то, что услышали.
Например,
There is a big nice house in the centre of the page. There is a chimney on the left side of the roof, and a window on the right side of the house. In the upper right hand corner of the page, there is a cloud. There is a tall tree to the left of the house, and a side walk in front. A small dog is standing on the grass, to the right of the sidewalk. He has a big bone in his mouth. There is a river in front of the house. There is a ship in the centre of the river…
Далее ученики сами продолжают рассказ. Каждый – по одному предложению.
Далее каждый задает вопросы по написанному тексту.
Например, where is the house? where is the dog? where is the tree?
Before/after
Рисуем таблицу
a/b |
4/7 |
6/5 |
2/3 |
d/e |
c/d |
p/q |
8/9 |
9/10 |
Делим класс на две команды.
Игрок из команды 1 выбирает ячейку и говорит свое предложение. Например,
2 is before 3.
Или
b is after a.